Teijon luontokoulun syksy 2023

Päivitetty: 30. elok. 2023

Teijon luontokoulun pajoissa ryhmät pääsevät tutustumaan syksyisen luonnon monimuotoisuuteen. (Kuva: Hanna Raivikko)

Tilannetiedotus 30.8.

Tälläkin kertaa kävi niin, että kaikki 12 työpajaa varattiin muutamassa päivässä. Lämmin kiitos varauksen tehneille! Jos jäit ilman työpajaa, lähetä meille viesti osoitteeseen luontokoulu(ät)teijo.fi ja kerro, mitä olisit toivonut. Viestien avulla kartoitamme tarpeiden määrää tulevaisuutta varten.

Luontokoulun työpajat syys-marraskuussa

Teijon luontokoulu tarjoaa jälleen Salon alakouluille kahta OPS 2016 tavoitteisiin sitoutettua työpajaa. Syksyllä 2023 ohjelmassa ovat vastaavat työpajat kuin keväällä 2023 ja odotammekin Teijolle ryhmiä, jotka eivät vielä ole päässeet käymään Teijon luontokoulussa.

Olemme avanneet varauskalenteriin 12 ajankohtaa syys-, loka- ja marraskuulle. Todennäköisesti pääsemme siis kokeilemaan taas hiukan uudenlaisia sääolosuhteita. Yleisin toteutusajankohta on tällä kertaa perjantai; työpajapäivä on mukava alku viikonlopulle.

Varauskalenteriin on merkitty kellonajaksi 9:30-13:15, joka huomioi bussin saapumis- ja lähtemisajat. Kellonajan muuttamisesta voidaan tarvittaessa keskustella. Päivän kokonaiskesto on noin 3½ tuntia, jotta luonnossa voidaan olla sopivan kiireettömästi.

Ryhmän koko

Ryhmän koko on alle 25 oppilasta. Jos ryhmäsi on suurempi, ota yhteyttä ympäristökasvattajaan. Luontokouluun voi tulla yksi ryhmä kerrallaan, mutta tällainen ryhmä voidaan koota kahdesta eri ikäluokasta (3.&4. tai 5.&6. yhdessä), jos ryhmäkoko pysyy annetuissa rajoissa.

Kuljetukset

Teijon Alueen Kyläyhdistys on saanut ylläpitämäänsä Teijon luontokoulua varten Ympäristöministeriön hallinnonalan ympäristökasvatuksen ja -valistuksen hankeavustuksen. Avustuksesta on varattu kuljetuksiin summa, joka mahdollistaa 10-12 lapsiryhmän edestakaisen Paikku-matkan (á max 100 €) Teijolle vielä syksyllä 2023.

• Viime syksyn ja tämän kevään tapaan opettaja noutaa oman ryhmänsä Paikku-arvokortit kaupungintalon infosta sen aukioloaikoina (ma-to 8-16, pe 8-14.45). Kortit myös palautetaan kaupungintalolle.

Kuljetukset järjestää/suunnittelee tilaava koulu/opettaja. Teijolle kulkee Paikun linja 30, joka lähtee Ollikkalasta, jatkaa linja-autoaseman ja sairaalan kautta Viitannummelle ja Merikulmantietä pitkin Teijolle. Bussit kulkevat koulupäivinä kerran tunnissa. Matka-aika linja-autoasemalta on puolisen tuntia. Teijolla luontokoulupäivä starttaa Teijontien alussa olevan bussipysäkin vierestä.

Luontokoulussa suosimme julkista liikennettä, jota edellyttävät myös hanke-ehdot. Mikäli koulu tulee luontokouluun tilauskuljetuksella, liikennöitsijä voi lähettää 100 € laskun Teijon Alueen Kyläyhdistykselle osoitteeseen laskutus (ät) teijo.fi ja loppusumman koulu maksaa itse.

Lisätiedot

Kyselyihin vastaa ympäristökasvattaja Hanna Raivikko, osoite hanna.raivikko(ät)gmail.com tai luontokoulu(ät)teijo.fi.