Teijon luontokoulun kevät 2023

Päivitetty: 5. huhtik. 2023

Tilannetiedotus 5.4. Kevään 10 Teijon luontokoulun työpajaa varattiin kolmessa päivässä. Kiitämme varauksen tehneitä. Seuraavan kerran kalenteri avataan syyslukukauden alussa.

*****

Kevätaurinko paistaa ja luontokoulun työpajat käynnistyvät! Keväällä 2023 ohjelmassa ovat samat työpajat kuin syksyllä 2022 – niinpä toivomme, että uudet salolaiset alakoulut ja ryhmät tulevat vierailemaan luontokoulussa, Teijon kansallispuistossa. Syksyllä 2023 on sitten tiedossa uusia ohjelmia.

Laulujoutsen ui keväisessä suvannossa, jossa lehdettömiä oksia.
Teijon luontokoulun työpajojen lähtöpisteessä on pesinyt joutsenpari. Ovatkohan joutsenet siellä myös tänä vuonna...

Luontokoulun työpajat huhti-toukokuussa

Teijon luontokoulu ottaa vastaan salolaisia alakouluryhmiä pääasiassa torstaisin, osin keskiviikkoisin huhti- ja toukokuussa 2023. Olemme avanneet varauskalenteriin 10 ajankohtaa.

• Opettaja, kun täytät varauslomaketta, ilmoitathan koulun nimen, luokka-asteen ja ryhmän koon lomakkeen "Viesti työntekijälle" -kentässä.

Varauskalenteriin on teknisistä syistä merkitty kellonajaksi 9-13. Ympäristökasvattajamme ottaa yhteyttä ja keskustelee niin aloitus- kuin lopetusajasta vierailevan luokan opettajan kanssa ja sopii esim. aloitusajan kuljetusaikatauluun sopivaksi. Päivän kestoksi suosittelemme neljää tuntia, jotta luonnossa voidaan olla sopivan kiireettömästi.

Ryhmän koko

Ryhmässä voi olla mielellään alle 25 oppilasta, mutta erikseen sopimalla myös 25-30 lapsen ryhmiä otetaan vastaan. Luontokouluun voi tulla yksi ryhmä kerrallaan, mutta tällainen ryhmä voidaan koota kahdesta eri ikäluokasta (3.&4. tai 5.&6. yhdessä), jos ryhmäkoko pysyy annetuissa rajoissa.

Kuljetukset

Teijon Alueen Kyläyhdistys on saanut ylläpitämäänsä Teijon luontokoulua varten Ympäristöministeriön hallinnonalan ympäristökasvatuksen ja -valistuksen hankeavustuksen. Avustuksesta on varattu kuljetuksiin summa, joka mahdollistaa noin 10 lapsiryhmän edestakaisen Paikku-matkan (á max 100 €) Teijolle keväällä 2023 (ja myös syksyllä 2023).

• Viime syksyn tapaan opettaja noutaa oman ryhmänsä Paikku-arvokortit kaupungintalon infossa sen aukioloaikoina (ma-to 8-16, pe 8-14.45). Kortit myös palautetaan kaupungintalolle.

Kuljetukset järjestää/suunnittelee tilaava koulu/opettaja. Teijolle kulkee Paikun linja 3, joka lähtee Ollikkalasta, jatkaa linja-autoaseman ja sairaalan kautta Viitannummelle ja Merikulmantietä pitkin Teijolle. Bussit kulkevat koulupäivinä kerran tunnissa. Matka-aika linja-autoasemalta on puolisen tuntia. Teijolla luontokoulupäivä starttaa Teijontien alussa olevan bussipysäkin vierestä.

Luontokoulussa suosimme julkista liikennettä, jota edellyttävät myös hanke-ehdot. Mikäli koulu tulee luontokouluun tilauskuljetuksella, liikennöitsijä voi lähettää 100 € laskun Teijon Alueen Kyläyhdistykselle osoitteeseen laskutus (ät) teijo.fi ja loppusumman koulu maksaa itse.

Lisätiedot

Kyselyihin vastaa ympäristökasvattaja Hanna Raivikko, osoite hanna.raivikko(ät)gmail.com tai luontokoulu(ät)teijo.fi.