• Teijon luontokoulu

Teijon koulu sertifioituu viralliseksi luontokouluksi

Teijon koulusta tuli Suomen luonto- ja ympäristökoulujen liiton, LYKEn koejäsen loppusyksystä 2018. Kaksivuotinen koeaika on siis ummessa, mutta koronan takia liitto tulkitsee sitä joustavasti. Kyläyhdistys ja koulun opettajat ovat käyneet sertifiointikriteerit läpi tammikuussa, ja koulun puolesta uskallamme sanoa, että tilanne näyttää oikein hyvältä. Kaikki luokka-asteet viettävät osan viikoittaisista oppitunneista ulkona, jätteiden monipuolinen lajittelu on osa arkea, opettajat ja lapset kehittävät toimintaa yhdessä – muutamia esimerkkejä mainitakseni. Viimeisetkin kriteeristön yksityiskohdat saadaan kuntoon huhtikuun aikana. Teijon koulu siis sertifioituu viralliseksi LYKEn toimintakeskukseksi ennen kesälomia.