Etsi
  • luontokoulu

Teijon koulu ja luontokoulu saivat lahjoituksena vesireput

Elokuun lopulla vietetty Itämeripäivä sai Teijon koululla arvokkaan lisämerkityksen, kun Salon Rotaryklubin edustajat kävivät luovuttamassa koululle kaksi vesireppua. Vesireppu sisältää välineet ja ohjeet, joiden avulla lähivesistön tutkiminen on helppoa ja hauskaa. Sen avulla voidaan tutkia esimerkiksi lämpötilaa, sinilevätilannetta ja happipitoisuutta.

Salon Rotaryklubin presidentti Jari Seikkula totesi luovutuspuheessaan mm.:

”Rotary on vaikuttajien palvelu, joka kokoaa samanhenkisiä ihmisiä yhteen tekemään hyvää omalla asuinalueellaan ja koko maailmassa. Toiminnan perustana ovat paikalliset rotaryklubit. Rotary tekee määrätietoista työtä, jotta maailmasta tulisi parempi paikka elää. Parempi maailma voisi alkaa vaikka puhtaasta Itämerestä! Salon Rotaryklubi lahjoittaakin Teijon koulun ja Teijon luontokoulun käyttöön kaksi vesireppua. Niillä lapset pääsevät mittaamaan ja seuraamaan Itämeren tilaa ja vaikuttamaan sen puhtauteen.”

Teijon koulu ja Teijon luontokoulu kiittävät Salon Rotaryklubia lahjoituksesta. Tutkimuspaketteja pääsevät siis käyttämään sekä Teijon koulun oppilaat että Teijon luontokoulussa vierailevat Salon muiden koulujen oppilaat.

Lisätietoa: vesireppu.com/

Teijon koulun oppilaat Roope Aartola ja Sofia Maaniemi tutkivat vesireppujen sisältöä. Kuva: Outi Pihlajoki

Lahjotustilaisuudessa olivat mukana Ari Tiainen, Janne Väistö ja Jari Seikkula Salon Rotarykubista, Marja-Sisko Ranta Teijon Alueen Kyläyhdistyksestä sekä Roope Aartola, Sofia Maaniemi ja rehtori Mikko Linna Teijon koulusta. Kuva: Outi Pihlajoki.

112 katselukertaa0 kommenttia