Etsi
  • luontokoulu

Luontokoulun työpajat huhti-toukokuussa 2024

Päivitetty: 2. huhtik.

Uusien luontokoulupäivien alkaessa myös rupikonnat heräilevät horroksestaan kevääseen Teijolla.

Luonnon monimuotoisuutta etsimässä

Teijon luontokoulu yhteistyössä Salon kaupungin kanssa tarjoaa tänä keväänä kaikille Salon alueen 4. luokille luontokoulupäivän. Työpaja on uusi ja sen aiheena on luonnon monimuotoisuus. Pajan sisältö on sidottu OPS 2016 tavoitteisiin.

• Huom. 3-4-yhdysluokista myös 3.-luokkalaiset voivat osallistua pajaan.

Olemme avanneet varauskalenteriin 25 ajankohtaa huhti- ja toukokuulle. Varauskalenteriin on merkitty kellonajaksi 9:30 -13:00, joka huomioi bussin saapumis- ja lähtemisajat. (Aikataulun mukaan bussi saapuu 9:42.) Päivän kokonaiskesto on noin 3½ tuntia. Ryhmäkoko on enintään 25 oppilasta. Työpajoissa nautitaan omalta koululta mukaan otettuja eväitä.

Kuljetukset

Kuljetukset järjestää tilaava koulu/opettaja ja maksaa tilaava koulu. Teijolle kulkee Paikun linja 30, joka lähtee Ollikkalasta, jatkaa linja-autoaseman ja sairaalan kautta Viitannummelle ja Merikulmantietä pitkin Teijolle. Bussit kulkevat koulupäivinä kerran tunnissa. Matka-aika linja-autoasemalta on puolisen tuntia.

Teijolla luontokoulupäivä alkaa Teijontien alussa (Totinpolun parkkipaikan edessä) olevan bussipysäkin kohdalta, jossa ympäristökasvattaja on ryhmää vastassa. Luontokoulupäivä päättyy Teijon koululle. Päivä on suunniteltu bussivuorojen mukaiseksi.

Erityisen kaukana Teijolta oleviin kouluihin tullaan olemaan erikseen yhteydessä luontokoulupäivän toteuttamisesta.

Teijolle tulevien ryhmien opettajat näkevät vapaat ajat ja voivat varata päivän Teijon luontokoulun kalenterista.

Lisätiedot

Kyselyihin vastaa ympäristökasvattaja Hanna Raivikko, osoite hanna.raivikko@gmail.com tai luontokoulu@teijo.fi. Artikkelin kuvat: Hanna R.

Syksyllä 2024 tarjoamme mahdollisesti pajapäiviä myös muille kuin 4. luokkalaisille. Palaamme tähän myöhemmin.

70 katselukertaa0 kommenttia